پنج شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۰

آجورلو با سازمان لیگ توافق کند نه بنگاه‌های تبلیغاتی

عابدینی: بهاروند سلامت کاری دارد

عابدینی: بهاروند سلامت کاری دارد
امیر اسدی
امیر اسدی خبرنگار

اختلاف میان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و سازمان لیگ، برای در اختیار گرفتن تبلیغات محیطی به یکی از سوژه‌های مهم فوتبال ایران در یکی دو هفته اخیر تبدیل شده است. مسئولان دو باشگاه پرطرفدار پایتخت معتقدند سازمان لیگ در این زمینه شفاف‌سازی نمی‌کند و به همین دلیل خودشان وارد ماجرا خواهند شد تا از این راه درآمدزایی کنند.

به گزارش ایران ورزشی؛  اختلاف میان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و سازمان لیگ، برای در اختیار گرفتن تبلیغات محیطی به یکی از سوژه‌های مهم فوتبال ایران در یکی دو هفته اخیر تبدیل شده است. مسئولان دو باشگاه پرطرفدار پایتخت معتقدند سازمان لیگ در این زمینه شفاف‌سازی نمی‌کند و به همین دلیل خودشان وارد ماجرا خواهند شد تا از این راه درآمدزایی کنند. در سوی مقابل سازمان لیگ هم معتقد است باشگاه‌ها باید تبلیغات محیطی خود و نوع قراردادی که امضا می‌شود را به آنها اطلاع بدهند. در آخرین صحبت هم سازمان لیگ گفته حدود 30 درصد از قرارداد دو باشگاه پرطرفدار برای تبلیغات محیطی را می‌خواهد. امیر عابدینی، رئیس سابق فدراسیون فوتبال در این باره می‌گوید: «در این زمینه بهتر است ابتدا سازمان لیگ را به شما معرفی کنم. مجمع سازمان لیگ از باشگاه‌ها، هیأت‌ها و البته یک نماینده فدراسیون فوتبال تشکیل می‌شود. اعضای هیأت‌ رئیسه سازمان لیگ توسط همین مجمع انتخاب می‌شوند. رئیس فدراسیون فوتبال هم حق دارد یک نفر را به‌عنوان نماینده خودش معرفی کند. کسی هم که رئیس سازمان لیگ می‌شود، باید رأی مجمع فدراسیون فوتبال را داشته باشد. پس باشگاه‌ها و هیأت‌ها وقتی به رئیس سازمان لیگ رأی می‌دهند، باید بیایند و از سازمانی که تشکیل داده‌ و به آن رأی داده‌اند حمایت کنند. اگر قرار باشد هر باشگاهی تبلیغات خودش را بگیرد، الزاماً آن باشگاه باید ورزشگاه اختصاصی داشته باشد. در تمام دنیا اتحادیه باشگاه‌ها قراردادهای تبلیغاتی را منعقد می‌کنند و سهم باشگاه‌ها را می‌دهند. البته در این جریان، باشگاه‌ها هم کمی حق دارند. 16 باشگاه لیگ برتری باید از برنامه‌ای پیروی کنند که حقوق‌شان را استیفا کند. آنها معتقدند سازمان لیگ نمی‌تواند به صورت دقیق حقوق‌شان را استیفا کند. این نظر برخی از باشگاه‌ها است.»
بحث تبلیغات محیطی به مراحل حساسی رسیده و کسی هم نمی‌داند سرانجام آن به کجا می‌رسد اما در این بین بهترین راه‌حل چیست؟ عابدینی می‌گوید: «بهترین راهکار این است که طرفین بیایند و در جلسه‌ای مشترک شرکت کنند. مشکلات را روی تخته بنویسند و در مورد آنها به جمع‌بندی برسند. متأسفانه تشکلاتی وجود دارند که تبلیغاتی هستند. منظورم بنگاه‌های تبلیغاتی هستند.
اینها می‌آیند و باشگاه‌ها را ترغیب می‌کنند تا از پوشش سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال بیرون بیایند و کار را به دست آنها بسپارند. الان آقای آجورلو باید بداند که بهتر است با سازمان لیگ به توافق برسد و نه بنگاه‌های تبلیغاتی.
اینها خیلی جاها صادقانه رفتار نمی‌کنند و راست نمی‌گویند. در آخر هم فوتبالی‌ها به درد هم می‌خورند. کل مسئولیت بر عهده سازمان لیگ است. از برنامه‌ریزی مسابقات تا برگزاری آن. چیزی که من داخل سازمان لیگ دیدم، سلامت کاری است. حیدر بهاروند آنجا دلسوزانه کار می‌کند و تلاش خودش را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد. او را یک فرد سالم در فوتبال می‌بینم و امیدوارم در نهایت بحث تبلیغات محیطی هم حل شود و هم باشگاه‌ها به هدف‌شان برسند و هم سازمان لیگ بتواند آنها را به بهترین شکل ممکن در جریان تمام موارد قرار بدهد.»
مدیرعامل سابق پرسپولیس صحبت‌هایش را اینگونه ادامه می‌دهد: «دبیر کل فدراسیون فوتبال باید قاطعانه‌‌تر برخورد کند و مدیریت داشته باشد. او در کل کمیته‌ها نقش دارد و باید هماهنگی لازم را میان ارکان مختلف برقرار کند. اینکه احکام مختلف صادر شود و شائبه ایجاد کند، به دبیر کل مربوط می‌شود و او می‌تواند ماجرا را مدیریت کند تا اختلافی به وجود نیاید.»
عابدینی حرف‌هایش را اینگونه تمام می‌کند: «من می‌گویم باشگاه‌ها حق دارند بدانند سهم‌شان از تبلیغات محیطی چگونه لحاظ می‌شود اما این کار را باید از طریق نماینده‌هایی که آنجا دارند انجام بدهند. هیأت‌رئیسه سازمان لیگ را باشگاه‌ها و هیأت‌ها تشکیل می‌دهند و می‌توانند خیلی راحت مشکلات را مدیریت و حل کنند.»

کپی
نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در سایت منتشر خواهد شد.

پیام های که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.